Waar ben je naar op zoek?

Bel me terug

Bel me terug

Laat je telefoonnummer achter, en wij bellen je terug.

Ga mee(r) naar buiten!

OUTSIDE IS WHERE THE MAGIC HAPPENS 🌠🌿

Door mensen naar mooie en bijzondere plekken in de natuur te brengen, in beweging, krijgen ze nieuwe inzichten. Deze nieuwe, frisse inzichten dragen bij aan een bewustere leefstijl, met meer aandacht voor elkaar, vitaliteit en duurzaamheid.

Effect van buiten zijn

Heb je een vraag, of behoefte om eens samen te sparren over de mogelijkheden voor jou? Laat het me weten!

Onder FAQ vind je onderwerpen en vragen die ik veel hoor onder klanten. Neem hier een kijkje als je bijvoorbeeld benieuwd bent wat er allemaal komt kijken bij de organisatie van een event, of hoe je meer kunt bereiken met een event.

Hoe kun je events inzetten voor groei en behoud van je medewerkers?

🔔 Dit is het moment dat alle alarmbellen af moeten gaan.

Wat je dan vooral moet doen is investeren.

Investeren in je medewerkers door tijd en aandacht vrij te maken. En 'geen tijd voor' is geen excuus meer (en laat dit ook nooit meer een excuus zijn) 🫵

Zorg daarnaast op regelmatige basis voor unieke belevenissen in combinatie met verbinding en ontwikkeling. Wat leeft er bij je medewerkers? Wie is de mens achter de medewerker? Hoe goed kennen jullie elkaar eigenlijk? Elkaars persoonlijkheid, elkaars behoeften, uitdagingen en krachten?

Door samen naar buiten te gaan, de natuur in, op avontuur, leer je elkaar echt goed kennen.

In de natuur is iedereen gelijk. De leidinggevende en zijn medewerker, samen voor een vraagstuk, terwijl ze een route moeten zoeken en opdrachten moeten doen. Samen spelen en ontdekken.

Ontdekken in en met de natuur. Maar vooral ontdekken dat iemand bijvoorbeeld heel goed kan navigeren of vuur kan maken. Dat iemand heel vindingrijk is, heel strijdlustig of heel veel humor heeft. En avontuur zorgt ervoor dat we onze grenzen gaan verleggen, onze comfortzone iets oprekken en daardoor groeien.

Samen mooie herinneringen maken, zorgt voor verbinding en geluk! Meer heb je niet nodig.

En als dit dan ook nog met een zo klein mogelijke footprint kan... 🌍 #avontuurdichtbij

En dat je ook echt iets bereikt met je event?

Maanden (of jaren) later wordt er nog steeds over dat ene event gesproken!

Hoe gaaf zou dit zijn? Dan kun je met recht zeggen dat je event impact heeft gemaakt, of in ieder geval indruk. Wil je dit bereiken, dan is het belangrijk dat het event in ieder geval aan de volgende voorwaarden voldoet:

- Het event is goed voorbereid.

Tijdig starten met de voorbereidingen. Wanneer gaat het plaatsvinden? Wat is het doel van het event? Wat wil je bereiken en voor wie? Welke locatie past hier het beste bij? Wat wil je aanbieden qua catering (dieetwensen)? Hoe gaan we het vervoer regelen, eigen vervoer of bijvoorbeeld bussen (fietsen = duurzamer) inzetten? etc.

- Duidelijke en tijdige communicatie richting de medewerkers, betrek hen hierbij, maak ze enthousiast.

Zorg voor een gebruiksvriendelijk registratiesysteem, FAQ's, kledingadvies, routebeschrijving, deadlines, etc

- Een goed back-up plan bij onvoorziene omstandigheden. Bijvoorbeeld slecht-weer-plan en duidelijke communicatie richting deelnemers over kleding, hoe voor te bereiden, etc

- Het event is goed geregeld. Alles verloopt op rolletjes. Je hoeft zelf nergens aan te denken, kunt het helemaal los laten deze keer en ook genieten en verbinden met je collega's.

- Het event sluit aan bij je groep.

- Het event sluit aan bij het thema van de dag of onderwerpen die momenteel spelen bij jullie.

- Het event zorgt voor ontspanning, plezier en verbinding. Onder andere door de inzet van verschillende werkvormen (denk aan: workshop, interactie, humor, gezamenlijke opdrachten, activiteit)

- We verwerken altijd iets van avontuur in het programma of event. Avontuur zorgt ervoor dat mensen zichzelf en elkaar beter leren kennen, grenzen verleggen, nieuwe kwaliteiten of talenten ontdekken. En dat is iets wat mensen nog lang bij blijft.

 

 

 

Wat komt er kijken bij de organisatie van een event?

Zeker niet! Ik sta altijd open voor nieuwe pareltjes in binnen- en buitenland.
Wel is het zo dat ik zelf heel kritisch ben op de locatie, als het gaat om:

  • Ligging (ik werk het liefst met locaties in de natuur 🌿)
  • Sfeer
  • Flexibiliteit
  • Faciliteiten
  • Bereikbaarheid
  • Duurzaamheid


Wat voor Be in Charge steeds belangrijker wordt in de keuze van locaties en activiteiten, is duurzaamheid in events. Daarom heb ik hierover een apart onderwerp in de FAQ opgenomen.

Voor ons is dit een steeds belangrijker thema. Wij zijn ons ervan bewust dat waar wij ook werken, wij een impact hebben op het milieu. Wij streven ernaar de voetafdruk van onze activiteiten zo veel mogelijk te beperken.

Duurzaamheid is voor de meeste mensen nog niet de doorslaggevende factor bij het kiezen van een event of reis, maar het is in het belang van onze bestemmingen en het milieu dat het een sterk beïnvloedende factor wordt. Wij blijven daarom in gesprek met onze klanten en streven ernaar hun favoriete reisorganisatie voor (bedrijfs)events en reizen te worden vanwege onze duurzaamheidsaanpak en onze productkwaliteit. Wij streven naar bewustwording, keuze beïnvloeding, gedragsverandering en het ontwikkelen en promoten van nieuwe producten om verantwoorde keuzes te stimuleren.

Onze uitgangspunten:

  • Zelf zoveel mogelijk met OV reizen
  • Vaker gebruik maken van duurzame materialen tijdens events (denk aan beperking papier, zo min mogelijk plastic, incentives of goodies die duurzaam geproduceerd zijn en bij voorkeur hergebruikt kunnen worden.
  • Richting klanten kijk ik altijd naar de bereikbaarheid van een locatie (OV of samen carpoolen?)
  • Samenwerken met duurzame locaties. Wij geven de voorkeur aan kleinschalige B&B’s die op een duurzame manier werken en een onafhankelijke erkenning hebben van bijvoorbeeld Travelife of Green Key.
  • Samenwerken met lokale ondernemers, om werkgelegenheid te creëren en hen de kans te geven een eerlijk loon te verdienen.
  • Activiteiten verwerken in de events of programma's waarin aandacht wordt gegeven en bewustwording wordt gecreëerd op gebied van duurzaamheid. Denk aan een bezoek aan een circulaire onderneming of locatie. Buitenkookworkshop met zelf geplukte ingrediënten. Bezoek een helpen bij een pluktuin, boomgaard of boerderij. Een plastic recycling workshop. Etc.
  • Activiteiten in de natuur, zonder deze te verstoren. Sterker nog, juist door je dichterbij de natuur te brengen.
  • Wij promoten lokale inkoop van voedsel en andere lokale producten. We moedigen onze klanten aan om lokale bars en restaurants te bezoeken en lokale producten en keuken te ervaren via onze reisbeschrijvingen.
  • Be in Charge biedt geen gemotoriseerde activiteiten aan.

In veel programma's komen activiteiten voor. Van creatief tot actief.

Mijn kracht is om activiteiten samen te stellen die passen bij de groep en het thema van de dag. In veel gevallen zijn er keuze activiteiten, zodat de deelnemer zelf deels eigen invulling kan geven. Wat soms een rustgevend gevoel geeft en zorgt voor een hogere participatie.

Soms is er één activiteit die bewust is gekozen voor iedereen, vanwege het thema van die dag bijvoorbeeld, of passend bij de locatie. Uiteraard zorgen we ervoor dat een activiteit voor iedereen te doen is en zorg ik voor deskundige begeleiding.

Slecht weer bestaat niet. Slechte kleding wel 😁

Van te voren check ik altijd het weerbericht. Aan de hand daarvan bespreek ik de opties met de klant. Het uitgangspunt van Be in Charge is dat een event altijd doorgaat. Tenzij het met bakken uit de lucht komt, of wanneer er onweer of storm wordt voorspeld. In overleg met de klant kijken we naar een back-up plan.

Het is belangrijk om jezelf en je deelnemers goed voor te bereiden, denk aan:

- gepast kledingadvies

- eventueel poncho's regelen

Wat ons betreft: hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Maar let wel:

Het hangt heel erg van de inhoud van het programma en de locatie af wat maximaal wenselijk en haalbaar is.

Wanneer je intensievere workshops of coaching sessies wilt doen, is het wenselijk dat de groepen uit ca 10-15 personen bestaan. Zeker als je interactie wilt stimuleren en, in geval van coaching, je voldoende aandacht aan iedere deelnemer wilt geven.

Uiteraard kun je een event voor grotere groepen organiseren, waarbij je een deel met de gehele groep invult (denk aan een presentatie, diner, optreden, etc) voor de totale verbinding. En vervolgens de groep opsplitsen in kleinere groepen voor keuze activiteiten/ workshops.

Bij individuele coaching of teamcoaching kunnen soms hele gevoelige dingen naar boven komen. Uiteraard ga ik hier zorgvuldig mee om en breng dit niet naar buiten.

Waarom natuur & outdoor?

Een heel belangrijk onderdeel van een vitale organisatie is: meer naar buiten en in beweging komen (letterlijk en figuurlijk)!

Er zijn inmiddels zoveel onderzoeken die aantonen wat de kracht en positieve effecten van natuur en bewegen zijn. We lijken wel gek dat we dit niet meer benutten. Dit kan al op hele kleine schaal. Denk aan meetings naar buiten brengen, wandelend meeten, een training combineren met een sportieve activiteit in de buitenlucht. Je kunt zoveel meer uit je meeting of event halen door naar buiten te gaan.

Tegelijkertijd heeft Be in Charge als doel meer bewustwording te creëren op het vlak van de SDG's, oftewel de Sustainable Development Goals*

 

De overtuiging van Be in Charge:

Natuur plus ontspanning plus persoonlijke ontwikkeling plus een onvergetelijke ervaring = impact


Gezondheidsvoordelen natuur:

  • Natuur verlaagt het stresshormoon cortisol en zorgt daarmee voor ontspanning.
  • Natuur oordeelt niet. Iedereen is gelijk en heeft het recht om zijn of haar ideeën te uiten. Alles is goed en mag.
  • Natuur stimuleert het creatie vermogen van onze geest. Herken je dat gevoel, dat je ergens helemaal in vast loopt. Je gaat vervolgens een rondje wandelen en ineens krijg je een geniaal idee!
  • Natuur zorgt ervoor dat je loskomt uit je bestaande omgeving. Met bestaande patronen en afleiding. Hier ontstaat ruimte voor nieuwe inzichten en onderlinge connecties.

Kortom: de ultieme omstandigheden om vanuit veiligheid, vertrouwen en ontspanning uit je comfortzone te komen, nieuwe inzichten te ontwikkelen, inspiratie krijgen voor andere manieren, nieuwe onderlinge connecties.

 

*Sustainable Development Goals (SDG’s)

In 2015 ondertekenden de 193 wereldleiders van de Verenigde Naties het document waarin de 17 Werelddoelen zijn opgenomen, de Sustainable Development Goals (SDGs). De 17 Werelddoelen zijn een routekaart voor een duurzame, eerlijke en rechtvaardige wereld in 2030.

Ook Be in Charge wil hier aandacht voor hebben in de trainingen en events. Door bewustwording te creëren en jullie als organisatie te stimuleren ook een bijdrage te leveren aan de SDG's. 

De SDG's die in de events centraal staan: 

Nr 3 - Goede gezondheid en welzijn: een gezonde leefstijl verwerken in de events. Een gezonde basis voor iedere medewerker (vanuit mijn kennis als OERsterk leefstijlcoach)

Nr 8 - Waardig werk en economische groei: welke waarde leveren jullie als organisatie? Wat is de waarde die jullie als team en individu hieraan toevoegen? Wat zijn je eigen waarden? In hoeverre is de organisatie gericht op talentontwikkeling? 

Nr 11 - Duurzame steden en gemeenschappen: duurzaamheid verwerken in de events. Kiezen voor duurzame locaties, duurzame wijze van vervoer van de gasten, gebruik van duurzame materialen. Dit is nog in een beginstadium en wordt ingezet in overleg met de klant.

NR 15 - Leven op het land: door naar buiten te gaan tijdens de events en stimuleren meer naar buiten te gaan tijdens een werkdag. Bewuster worden van de natuur, de kracht van de natuur (gezondheidseffecten) en van hieruit bewuster omgaan met de natuur te stimuleren.